ponedjeljak, 24. ožujka 2014.

Hormonalni poremećaj - borba na prirodan način

Dugo sam razmišljala da li je ovaj blog pravo mjesto za ovakvu temu. Iako ovo nije direktno vezano za beauty tematiku, ipak mislim da je ovo problem s kojim se mnogo žena suočava a nažalost, jako malo se govori o tome. Sve navedeno u postu prvenstveno je izrečeno na temelju mog osobnog iskustva te ako se odlučite na ovakvu "borbu" svakako se konzultirajte sa stručnom osobom.

Dakle, ja sam uvijek bila ona djevojka sa licem malog djeteta. Prošla sam cijeli pubertet bez većih problema sa prištićima i aknama. No nakon što sam krenula na faks, sve je krenulo nizbrdo. Primijetila sam prvo da sam počela dobivati prištiće po čeljusti. Tješila sam se onim:" ajde pa moram nekad i ja imat prištiće, proći će". Međutim, nije prošlo, stvar je samo postajala još gora. nakon 2 mjeseca već mi je cijelo lice bilo zahvaćeno prištićima, što je za mene bio horor. Bezuspješno sam isprobavala sve kreme, maskice, gelove no ništa nije pomoglo. Uz sve to, osjećala sam užasne promjene raspoloženja - izmjenjivali su se bijes, tuga i sreća, padala sam u depresiju bez razloga. Također, fizički sam se osjećala slabije, koža mi je loše izgledala, prištići su se pojavili i na leđima...bila sam očajna. Ništa mi nije pomagalo. Menstruacije su mi počele biti jako neredovite i bolne no sve to sam pripisivala velikoj količni stresa kojem sam bila izložena zbog faksa i nekih privatnih problema. 

Na nagovor mame, otišla sam kod ginekologice koja je ustanovila da imam problema sa policističnim jajnicima. Na svu sreću, rano smo to otkrili pa sam na neki način izbjegla veće probleme. Doktorica mi je htjela prepisati hormonsku terapiju no s obzirom da u obitelji imam  genteske predispozicije za rak dojke, nisam htjela riskirati. Znala sam da mora postojati drugi način.

I tako sam jedan dan očajna otišla u biljnu ljekarnu u nadi da ću naći nekakvu alternativu. Mala digresija - svakako bih vam preporučila da odete u biljnu ljekarnu ako imate nekakav problem, naime tete koje tamo rade su većinom jako drage i spremne porazgovarati s vama i pomoći vam oko vašeg problema. Mogu reći da sam imala sreće što sam naletila na takve tete jer da nije njih, ja bih još uvijek bezuspješno isprobavala kremice. Kako god, saznala sam da postoji prirodan način za regulaciju hormona, u većini slučajeva bez ikakvih nuspojava (osim ako ste alergični na neku biljku no to je rijetkost). Ono o čemu ću vam govoriti je ulje noćurka i Vitex (konopljika). 

Ulje noćurka 

Ono sadrži cis-linolensku i gama linolensku nezasićenu masnu kiselinu što ga čini najbogatijim prirodnim izvorom esencijalnih masnih kiselina. Pomaže kod problema s kožom (poboljšava elastičnost), protiv depresije, kao lijek za razne kardiovaskularne bolesti, dijabetes, kod neplodnosti i impotencije... No ono što je najvažnije, regulira ravnotežu spolnih hormona. Osobno sam ga pila mjesec dana, po dvije kapsule prije spavanja (jer jako umiruje i spavalo mi se od njega) i osjetila sam da mi pomaže (nakon mjesec dana promjene raspoloženja su se smanjile, lice se počelo lagano čistiti)  no bila sam malo pospana od njega pa sam odlučila isprobati Vitex. 

Vitex

Jednostavno rečeno - kapsule konopljike. Ne, ovo nije konoplja niti ćete se napušiti od ovoga :D
Prvi uvjet za korištenje ovog proizvoda je da ne uzimate nikakve kontracepcijske pilule niti hormonske pripravke. Zašto? Zato jer ovaj proizvod u kombinaciji s hormonima ima takav učinak da se njihova djelovanja poništavaju i na kraju ste opet na nuli. Moram napomenuti da je ovaj proizvod razlog zašto sam napisala ovaj post. Jako me ljuti činjenica da ginekologice mladim djevojkama propisuju hormone zbog ovakvih problema kao da su bomboni. Mislim da uopće ne razmišljaju o mogućim posljedicama a jadne djevojke, shvate što piju tek kad je kasno. 
Dakle, Vitex ne djeluje na istom principu kao hormonski pripravci. On potiče tijelo na proizvodnju hormona koji mu nedostaje i regulira ravnotežu hormona u organizmu. Imala sam prilike razgovarati s nekolicinom žena kojima je ovo pomoglo pri začeću iako su im liječnici rekli da nemaju šanse za trudnoću. Vitex sam pila prva 2 mjeseca po 6 kapsula dnevno (2 ujutro - 2 popodne - 2 navečer) i nakon 2 tjedna mi je lice bilo u puno boljem stanju dok nakon mjesec dana većina prištića je nestala, menstruacija je došla samo s jednim danom zakašnjenja i nije bila jako bolna. :) Danas pijem samo 3 kapsule dnevno i hormoni su mi pod kontrolom, ciste na jajnicima su se smanjile i više nemam gadne promjene raspoloženja, osim PMS-a, ali bože moj, žena sam :D Vitex dođe u bočici koja sadrži 100 kapsula po cijeni od 69kn što je stvarno prihvatljivo. Naravno, možete ga piti i ako imate samo problema s neredovitim i/ili bolnim menstruacijama, samo je bitno da ne pijete hormone dok pijete Vitex. 







Lady Anion higijenski ulošci

Djeluju na principu negativnih iona (aniona) koji eliminiraju viruse, bakterije i gljivice. Ulošci su izrađeni od potpuno prirodnih mateijala (celuloza, pamuk, prehrambena guma...) te trakica na ulošku emitira infracrvene zrake koje potiču imunološki sustav i crvene krvne stanice. Nakon što sam ih počela koristiti kao dnevne uloške, infekcije i urološki problemi su mi se smanjili i definitivno osjetim razliku. Jedina mana po meni je cijena. 43kn za 20 uložaka, malo previše :/








Njega kože

U tom razdoblju mi gotovo niti jedan proizvod nije pomagao osim LRP Effaclar Duo kreme za lice, sapuna od nima (kojem ću posvetiti jedan cijeli post uskoro jer mi je jako pomogao da se riješim prištića na leđima s početka posta) i Silverex spreja koji mi je bio spas za nadraženu i upaljenu kožu. 






EDIT: Deklaracija i način primjene Vitexa 


Nadam se da vas nema puno s ovakvim problemima no ako ima, nadam se da će vam moje iskustvo bar malo pomoći. :)

Broj komentara: 40:

  1. Osobno,nemam problema s hormonalnim poremećajem,ali imam definitivno gadne promjene raspoloženja i inače bolne menstruacije.Ja pijem par dana prije čaj od metvice i čaj od matičnjaka,i to malo ublaži bolove.Svaka čast na odabiru prirodne metode,mislim da je puno bolja za organizam od bilo čega drugog.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čajevi su isto super, meni je Evin čaj bio super protiv grčeva :)

      Izbriši
    2. Morat ću i taj probati :D

      Izbriši
  2. Fenomenalan post! Ja koristim Evine kapi i vidim da pomažu, a također sadrže konopljiku i vrkutu. Nema do prirode :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) Ma više ne vjerujem u ovu zapadnu medicinu tako da se trudim pronaći prirodnu pomoć :)

      Izbriši
  3. Odličan post. :)
    Ja svoje PMS-ove držim pod kontrolom čajevima od stolisnika i vrkute, pomaže jako. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. super post; ja imam problema sa bolnim menstruacijama i pila sam i vitex i ulje noćurka. Vitex mi nije pomogao ni kod promjena raspoloženja ni smanjenja bolnosti, no onda sam se jače koncntrirala i na svoju ruku uz ulje noćurka, počela piti B kompleks, E vitamin, Mg i omega-3- masne kiseline (iz sjemenki lana) i napokon se sve popravilo; uz sve ovo- i dalje me boli, ali manje, ne bi trebali jesti mliječne proizvode osim jogurta, meso je puno hormona isto, fuj, uostalom današnja hrana je puna hormona, najradije ne bih ni jela ništa

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Razmišljala sam da još ubacim u post jedno istraživanje u kojem su dokazali da su mlijeko i meso jako zagađeni hormonima te da je to razlog sve većeg broja oboljenja od raka dojke te raznih hormonskih poremećaja ( u Americi npr prosjek godina u kojima djevojčice dobivaju prvu menstruaciju je 9 godina dok je u siromašnim zemljama još uvijek 12) U svakom slučaju, da, mislim da je i kod mene bio problem u hrani, kad mi je tek počeo faks hranila sam se samo po menzama i pekarnama tako da me sad kad malo bolje razmislim uopće ne čudi što je došlo do ovakvih problema. :)

      Izbriši
  5. Možeš samo napisati gdje kupujes te uloske? U ljekarni? Hvala :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam svoje konkretno kupila u biljnoj ljekarni na Trešnjevci ali mislim da i neke malo veće ljekarne tipa Farmacia drže njihove proizvode :)

      Izbriši
  6. Ja imam istih problema... samo hvala bogu nemam bolne menstruacije, ali imam dugotrajne, a pod tim mislim duuugooootrajne... Probala sam piti gorku marulju, za koju su svi pričali da je izvrsna, ali nisam mogla povraćalo mi se, koliko je gadna bila... Sada pijem čaj od koprive, ali ne vidim promjenu, kao trebao bi malo olakšati obilne menstruacije... Hvala puno na ovim gore kapsulama, probat ću ih... dali u biljne ljekarne spada biobio?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čaj od koprive je inaće jako dobar za izbacivanje tekućine iz tijela, za detoksikaciju i protiv celulita ali mislim da nije baš za dugotrajne i bolne menstruacije D: I ne, bio&bio je dućan zdrave hrane. :)

      Izbriši
    2. Znam gdje sam tražila... Među ostalima stvarima je bio i ovaj od koprive... ali dobro valjda zato imam manje celulita XD (nooot)

      Izbriši
  7. od hormona sam odustala jer mi se doslovno dosadilo trovati, čaj od stolisnika pomogne, ali dugoročno baš i ne... sin redovito uzima ulje noćurka zbog kože, ali meni nikad nije palo na pamet :(
    no obavezno probam vitex, hvala na savjetu :D

    OdgovoriIzbriši
  8. Pozitivno je što sada ginekolozi puno više paze kako izdaju kontracepciju, pričam o Diane 35... Ja ih redovito koristim zbog opisanih problema i postali su jako strogi oko izdavanja, ne može se više samo nazvati sestru i otići u ljekarnu... I nisam znala ovo za istovremeno uzimanje Vitexa i hormonalne kontracepcije... Baš sam mislila uzeti noćurak, za kožu općenito pa za jajnike, valjda se to dvoje može kombinirati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Najbolje ti je onda da pitaš tete u ljekarni smiješ li kombinirat noćurak i hormone :)
      Mislim da i dalje previše forsiraju te hormone, kad sam bila kod ginekologice, prepisivala je hormone curici od 16 godina samo zbog akni, to mi stvarno nije normalno, ajde da je neki ozbiljniji problem al ovo...

      Izbriši
  9. Shvatila sam što su sintetski hormoni nakon što sam popila 1 kutiju diane 35 i ostala popucanih kapilara po nogama,ali i drugo.... :( još k tomu mršavica sam i sitne građe ali bila sam puuuna celulita što je bilo odvratno za vidjet jer tako sitna samo sam oticala :I
    sada pijem ulje noćurka 1300 mg 2x dnevno
    ali i ja razmišljam o konopljici jer ipak je ženska biljka :D ne zovu je uzalud fratrov papar :D
    sad uz ulje pijem čaj za ženske probleme i tu i tamo ukapam u vodu par kapi tinkture konopljike i marulje :)
    na licu mi se i dalje ne vidi neki pomak ali nadam se da će uskoro
    što se tiče tih suplemenata super ih je naručiti s iherba za 14 dana ti dođe paket,ali platiš puno manje, možeš i uloške tamo pogledat (ISPLATI SEE :D)
    http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Vitex-Fruit-400-mg-100-Capsules/2053#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=vitex&rc=136&sr=null&ic=1

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni su i za Vitex rekli da se treba piti najmanje 3 mjeseca da bi se osjetili rezultati al ja sam jako brzo reagirala na to, svi reagiramo različitom brzinom :) I ajme, čula sam baš za sve te nuspojave što ih cure imaju zbog pilula...ne znam jel mi uopće ikad itko rekao da mu pilule pomažu i da nema neku od nuspojava... D:
      Super, hvala ti na linku, baš ću pogledat čega tu ima :D

      Izbriši
  10. Hej. A gdje si kupila Vitex ako smijem znati?

    Ja imam problema sa neuravnoteženim hormonima i uvijek kada je ovulacija u pitanju i pred PMS meni lice bude u katastrofalnom stanju,a ne želim piti kontracepcijske pilule jer ne želim uništavati organizam i sebe...Pa mi je ovo došlo kao naručeno. :) :D

    Pozdrav. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Biljna ljekarna, ako si iz zagreba, znam da sigurno imaju o onoj pored trešnjevačkog placa, na križanju ozaljske i dobojske, zove se Filos :)

      Izbriši
    2. i svakako ti je ovo dobra alternativa, mislim da su kontracepcijske prihvatljive samo kad je baš jako ozbiljno stanje iako puno cura kaže da su im se problemi vratili čim su prestale piti hormone tako da se stvarno ne isplati trovati ako nemaš nekih većih problema :)

      Izbriši
    3. Hvala puno. :)

      Izbriši
  11. Pozdrav,
    Ja sam jedna od onih koje su prve kontracepcijske pilule dobile bez ikakvih pretraga i to sa 16 godina kod djecje ginekologice u Klaicevoj. Nakon 10 godina koristenja razlicitih pilula odlucila sam da je vrijeme da probam nesto prirodno i prije par godina otkrila vitex koji me spasio, menstruacije dobivam svakih 35-36 dana (prirodno mi dolaze tek nakon 2 mjeseca, jednom nakon 70 dana), lice se ocistilo, nokti su mi poceli rasti... Probala sam par proizvođača konopljike i jedini koji mi odgovara je od Solaray-a (ovaj sa slike). Uzimam 2 kapsule ujutro i dvije navecer.
    Kupila sam nedavno maca prah pa me zanima da li je tko pio te dvije stvari u kombinaciji? Trebali bi imati slican ucinak, ali se bojim da ne dodje do konflikta iako mi je teta u bio&bio rekla da ih ona pije skupa i sve je ok, a i na netu sam nasla da oba povecavaju razinu progesterona koji je u drugom dijelu ciklusa.
    Eto, ako tko ima kakvih informacija bila bi zahvalna :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moj savjet ti je da si izguglaš broj od biljne ljekarne Filos i da nazoveš i pitaš tete jer mislim da se one ipak bolje kuže u to od prodavačica u bio&bio ( a i jako su ljubazne i spremne pomoći) pa ti je najsigurnije da se konzultiraš sa stručnom osobom :)

      Izbriši
  12. Zanima me da li mogu piti istovremeno kapsule noćurka i Vitex kapsule? Jer imam punu bradu i vrat prištića i ponekih bolnih akni i već sam na rubu očaja s time... Ili mi je bolje da uzimam jedno od toga?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Najbolje ti je da pitaš tetu u ljekarni al moj savjet je da probaš prvo s Vitexom :) i eventualno ako konzumiraš puno kave i/ili mlijeka, da prestaneš na par dana pa da vidiš hoće li ti se smanjit prištevi jer kava sadrži fitoestrogen koji blokira estrogen i može nepovoljno djelovati na hormone D:

      Izbriši
  13. Hvala ti :) Mlijeko sam skroz izbacila iz prehrane već nekih 3 mj.ali ne vidim niakve drastične promjene... Onda ću Vitex kupiti i nadati se najboljem :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Vidm da si napisala da si uzimala 6 kapsula na dan, a na kutiji piše da se uzima po 1... Ti nije bilo to previše? Ili je ova 1 premalo? Ne znam koliko da ih uzimam, pa ako može pomoć? :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo, stavila sam sliku deklaracije Vitexa na kraj posta i piše pod način primjene 4-6 kapsula dnevno. Ja sam na početku pila 3 puta dnevno (ujutro-popodne-navečer) po dvije dok mi se stanje nije popravilo, sad pijem 2 kapsule dnevno, eventualno četiri ako sam u PMS-u :) Ako si kupila ovaj vitex sa slike onda ti preporučam (ako imaš većih problema) da počneš sa 6 dnevno a ak imaš nekih manjih onda 4 al u svakom slučaju, jedna ti je premalo.

      Izbriši
    2. Onda je očito razlika u tim mg, jer na mojoj bočici piše 400mg i 1 dnevno da se uzima...
      Ja ću uzimati po 3 na dan, ujutro, popodne, navečer, pa ću vidjeti kako će mi biti. Samo se nadam da će ovoga puta uspjeti i da će mi se lice i brada napokon očistiti od te gamadi..
      Hvala na pomoći :)

      Izbriši
    3. Pozdrav, ja sam također odlučila uzeti Vitex i kupila od Solaraya i zaista na deklaraciji piše da se uzima jedna, a pakovanje je POTPUNO ISTO kao na slici, i deklaracija, ma sve osim doziranja... nije mi jasno? Da li se zaista smije uzeti 4 kapsule? Zašto si smanjili na 1???

      Izbriši
    4. Hej, pozdrav i tebi, raspitala sam se, navodno su stupila neka nova pravila nakon ulaska u EU te su morali promijenit deklaracije i smanjit preporučene doze. Dakle, sastav je isti ali deklaracija drugačija.

      Izbriši
  15. Ima pitanje pa ako može pomoć: U kojoj god ljekarni ili farmaciji da sam pitala za te kapsule Vitex su mi rekli da više nema dobavljača za njih, pa me zanima gdje ih ti kupuješ? Preko weba možda?

    OdgovoriIzbriši
  16. Joj da, reklo mi je već dosta dura da su im rekli po ljekarnama da su prestali uvoziti Vitex u Hrvatsku :/ Ja imam doma 3 bočice u zalihama tako da nemam pojma, vjerovatno ćemo morat svi naručivat preko weba ili možda kupiti u nekoj susjednoj zemlji :/

    OdgovoriIzbriši
  17. :-( :-( Ako pronađeš onda neku pouzdanu stranicu za kupnju,pa proslijedi molim te

    OdgovoriIzbriši
  18. I ja sam u potrazi za Vitex kapsulama, u BiH ih nema :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ima, ima :) Oko 8km, zavisi od apoteke do apoteke

      http://www.cydonia.com.ba/ba/biljne-kapsule/41-vitex

      Izbriši
  19. Cure drage, nema više Vitexa u Rh jer prema propisima EU su navodno visoke koncentracije konopljike iako se tete u ljekarnama ne slažu, ali takvi su propisi u EU :-/ Ja naručujem sa stranice Vitacost, pouzdana je, plaća se preko paypala ili neke od kartica i paket mi je došao za 7 radnih dana. Jedina mana je što sa poštarinom dođu 100kn, ali bolje išta nego ništa :-)

    OdgovoriIzbriši